Microsofti eetikakoodeks

Sellel korral oli vaja tutvuda ühe IT-eetikakoodeksiga. Esmalt on muidugi küsimus, et miks Microsoft. Selle nädalase teema peale mõeldes tuli mul kohe meelde üks seik, kus Bill Gates pandi tööintervjuul juunior arendaja rolli. Ta vastas väga konkreetselt ja läbimõeldult. Ja sellest tingituna ma valisingi Microsofti. Muidugi on Microsoft suuresti ka tehnoloogia ettevõtte ja nad on turul olnud juba peaaegu, et algusest peale, seegi kinnitab, et nende eetikakoodeks peaks olema n-ö valmis ja seda võiks veidikene analüüsida.

Esimesed read annavad kohe selgelt märku globaalsest ettevõttest, sest räägitakse iga inimese võimekamaks tegemisest läbi nende toodete. Muidugi mainitakse ka enese kõrgeid standardeid, mis peaksid olema usaldusvõtmeks nii investoritele, partneritele, klientidele kui ka riigiasutustele. Nende käitumisjuhend on üles ehitatud toetudes nendele kolmele: ennetus, märkamine ja lahendamine.

Probleemide ennetamine on väga hea viis edasiste tüsistuste ära hoidmiseks. Seega on väga oluline, et ettevõttel oleks kindlaks määratud teatud reeglid või näpunäited, mis aitaksid töötajatel edasi liikuda. Julgustatakse kuulama, küsima ja rääkima. Vastandina ei sallita kättemaksu, kui asjad ei ole läinud nagu plaanitud või inimeste arvamused ei ühti. Microsoft tahab, et nii töötajate kui ka kliendi vahel ei oleks liigseid pingeid ja eelmainitud sisuliselt lihtsate sõnadega leevendatakse nende pingete tekkimist. Samuti söödetakse ette mõtlema sellistes küsimustes nagu, et kas sinu tegevus kasvatab või kahandab klientide usaldust meie vastu. Tuuakse esile, et meie kõikides tegevustes peaks keskpunktis olema klient.

Probleemide märkamise alla võiks tuua kuulamise osa. Kui inimene tuleb rääkima probleemist, siis kõige tähtsam osa on kuulata. Inimest peaks tänama, et ta on enda probleemiga sinuni jõudnud ja sellest ka rääkinud. Samuti tuleks üles näidata tahtmist probleemi lahendada. Tuleb tagada privaatsus ja antud probleemi ei tohiks enda meeskonna sees levitama hakata. See tuleks ära lahendada delikaatselt. See tekitab hea töökeskkonna, tekib usaldus. Usaldus tulla probleemist rääkima ja teadmine, et see probleem ei jää lihtsalt niisama õhku. 

Probleemide lahendamine on ilmselt kõige raskem osa, sest tavaliselt kui probleemid on tekkinud, siis ei ole need enam nii väiksed kui arvata võib. On tekkinud juba kaudne kahju. Paljudel juhtudel inimesed ei õpi teiste vigadest, eks sealgi on ilmselt mängus inimeste enesehinnangud – mina olen ju parem kui kõik teised ja minuga seda viga ei juhtu. Kuid Microsoft tahab, et üks kõik, mis probleemid võimalikult vähe korduks. Sellel puhul on Microsoft öelnud, et nad distsiplineerivad enda töötajaid, kes rikuvad reegleid. Samuti lõpetatakse partnerluslepinguid kui mõni varustaja või ettevõte ei ühildu Microsofti eetikaga.

Microsofti eetikakoodeksit lugedes tekkis kohe selline rahulikkuse meeleolu. Lihtsatel sõnadel on palju võimu või lihtsuses peitub võlu. Eks nad kohati ole mõlemat. Mul on väga hea meel, et ma tutvusin sellise eetikakoodeksiga. Selles on kirja pandud väga olulised mõtted, mis aitavad tegelikult ka inimest tavaelus. Rõhutatakse väga palju usalduse teket ja sellest ajendatud suhtlust. Ütleks, et see on väga hea alustala ükskõik, mis organisatsiooni loomisel. Sellest ajendatult lähen ma nüüd uurima Apple’ käitumisjuhendit.


Kasutatud materjalid:

Comments

Popular posts from this blog

Kaamera ja silmad

Eesti infoühiskonna arengukava 2020

„Turunduspsühholoogia sotsiaalmeedias“ arvustus