E-poed

Kui see kord on vaja tuua üks positiivne ja üks negatiivne näide kasutatavusest veebis, siis esmapilgul midagi negatiivset ei tulegi kohe pähe. Pikemal mõtlemisel, siiski suutsin leida ühe e-poe, mille kasutamiskogemus on väga katki ja sellest tuligi mõte võrrelda halba ja head e-poodi.

Aga alustame siis halvaga. Koroona-kevade ajal rikkus üks pood head tava. Kui kõik olid teadlikud koroona tõsidusest, siis üks pood suutis ikka ainult enda nina alla vaadata. See oli Sportland. Nad tegid enda füüsilises poes suure allahindluste ralli. Internetis levisid pildid, kus rahvas oli sama hästi, et üksteise otsas kaupu krabamas. Kõik olid just kui unustanud distantsi hoida. See muidugi ületas uudiste künnise ja torkas ka minulegi silma. Huvi pärast sirvisin nende e-poe keskkonda, kuid kaua ma seal ei suutnud olla. Kogemus oli lihtsalt halb. Neil ei olnud integreeritud ostukorvi ja kohest ostmist, vaid sa pidid kirjutama neile läbi Facebooki chati-liidese. Ja kui lõpuks keegi sealt vastas, siis selgus, et toode oli otsas. Lisaks sellele, laeb tooteleht piisavalt aeglaselt, et seda täheldada. Ja see samuti ajas tollal veidikene õli juurde. Lõpuks jäi ost lõpule viimata, kuid ega mul neid asju tegelikult väga vaja ei olnudki. Raha jäi see kord alles, aga närvid mitte.

Teine näide, mis siis peaks kajastama head e-poodi, on pärit minu kodukohast. Eks see võibki olla üheks põhjuseks, miks ma selle veebipoe heaks näiteks valisin. Ja muidugi oli otsus sellevõrra kergem, et ma ise olin näinud selle sama veebipoe arengut sisuliselt algusest peale. Ettevõtte kasvuga on veebileht alati läinud kasutajasõbralikumaks ja kui nüüd võrrelda eelmise näitega, siis firmade suurusjärgud on kordades erinevad. Veebipood, millest ma räägin on Loverte.com. Parfümeeriat ja kosmeetikat müüv pood on oma veebilehe suutnud hoida kiirena. Samuti on leht väga mobiilisõbralik ja tooted on hästi struktureeritud. Ostlemine on mugavaks tehtud ja ilmselt on see ka ärile palju kaasa aidanud. Kasumid on aina kasvanud. Loverte’st küll midagi ostma ei ole pidanud ega ka plaaninud. Seega selle näite läbi jäi alles nii raha kui ka närvid. Igati positiivne.

Ilmselt Sportlandi ei huvitagi, et nende e-pood hästi toimiks, sest majanduslik kasum on siiski olemas ja ega sedagi vähe ei ole, ligi 3,75 miljonit eurot. See vastu on aga uutel tulijatel eelis. Eelis teha hästi toimiv ja kasutajasõbralik e-pood. Näited on toodud küll erivaldkondadega tegelevate poodidega, kuid siin ongi rohkem peetud silmas firmade suuruseid. Suur ei tähenda alati head.


Käsitletud e-poed:

Comments

Popular posts from this blog

Kaamera ja silmad

Eesti infoühiskonna arengukava 2020

„Turunduspsühholoogia sotsiaalmeedias“ arvustus