„Turunduspsühholoogia sotsiaalmeedias“ arvustus

Esimene rühmatöö link on jõudnud kursuse lehele ja kuna tegevusi on semestri lõpus küllaga, siis otsustasin ka selle rühmatöö retsensiooni eelisjärjekorras ära teha. Selleks esimeseks õnnelikuks osutus teema „Turunduspsühholoogia sotsiaalmeedias“, mille autoriteks on  Julia Ruzu, Saskia Rohtla, Denis Kusherekin ja Kristjan Mänd.

Sissejuhatus oli paeluv ja probleem aktuaalne. Kuid ei pidanud pikalt lugema, et hakata nägema wiki’de eripära. Ma nüüd ei oska öelda, kas kirjutati ainult enda osa ja teiste osasid läbi ei loetud või ei tehtud seda enda kirjutisegagi, aga osad kordused ja erinevad mõiste definitsioonid hakkasid segama. Kui isegi nii suur probleem ei olnud mõne sõna kordumine järjestikustes lausetes, siis definitsioonid oleks võinud küll terve artikli peale ühendada, näiteks oli esmalt toodud mõiste „pay-per-click“ ja hilisemas artikli osas „cost-per-click“. Kui need mõisted oleks olnud sünonüümid või mitte, siis võinuks seda ka mainida, aga nagu ennist mainisin, siis ilmselt see on see wiki „võlu“, kus tegelikult artikkel ei saagi kunagi valmis ja ridu pidevalt redigeeritakse. Lisaks tundub mulle, et wiki ei ole see koht, kus „sina“ vormis pöördumised positiivse kaja saavad, kohati tundus, et tegu oli justkui mingisuguse õpetusega. Ma pigem näen wikit kui informatiivse allikana. Blogis aga seevastu on kirjutajal rohkem vabadust, et ahjus küpsev sai saaks oma soovitud krõbeduse/pruunistuse. Samuti oleks võinud sõna „influencer“ asemel kasutada sõna „suunamudija“, mis küll just oma kõlalt ei hiilga, aga siiski oleks see veidikene parem kui lihtsalt ingliskeelse termini kasutamine. Samuti oli mõnes kohas kasutatud ülivõrret, mis läheb  informatiivsuse alalt välja. Kuid eks see kõik pigem sääsest elevandi tegemine ole. 

Tegelikult oli ju kõik täitsa korralik. Muidugi oleks võinud natukene rohkem psühholoogiat sisse panna – mõned mõjustamiskatsed sobiksid väga hästi antud teemaga. Samuti sain ma tuttavaks ühe uue ja huvitava sõnaga - „karusell-postitus“, mida ma kirjeldaks kui kiire juurdepääsuga pildi- või videoalbum. Lisaks tahaksin kiita teema valiku osas. Sellest teemast peaks teadma iga Internetti kasutav isik. Antud kompott oleks väga hea esimeseks lugemiseks Interneti võlusid avastava inimese jaoks. Loodan, et rühmatöö tegijad said enda meeskonna kenasti toimima ja kogemus oli nende jaoks positiivne. 

Viide postitusele:

Turunduspsühholoogia sotsiaalmeedias


Comments

Popular posts from this blog

Kaamera ja silmad

Eesti infoühiskonna arengukava 2020